in een paar weken kun je echt verschil maken

Cursus Grip op je Gedachten

Beoordeeld met 5 sterren Google reviews

voor wie

HEB JIJ OOIT…

* Zo’n druk hoofd dat het lijkt alsof dat stemmetje nooit gaat stoppen. 

* Dat het voelt alsof het in je hoofd een enorme BREI is en jouw hoofd door de bomen het bos niet meer kan zien. 

* Dat je door alle stress en spanningen er ook lichamelijk last van krijgt, zoals slaapproblemen, vermoeidheid, lusteloosheid. 

* Dat je door gepieker negatieve gevoelens krijgt zoals boosheid, weinig vertrouwen in jezelf, angst of somberheid.

* Dat je aan het einde van de dag zo moe in de bank ploft en je niet meer vooruit te branden bent.

* Netflix geopend of een vriend/vriendin gebeld om jezelf maar af te leiden van je gepieker

* Zoveel zorgen gemaakt om wat anderen van je denken dat je er wakker van hebt gelegen.

* En heb je al zoveel geprobeerd maar heb je het gevoel dat niks voor jou werkt

* Dat als mensen zeggen ‘Je moet gewoon positief denken’, dat jij dan denkt ‘Ja, maar hoe??’

WIL JE RUST IN JE HOOFD, MAAR…

* Pieker je over je gezin, een familielid, je ouders of je relatie?

* Pieker je over ontevredenheid met je lichaam of gezondheid?

* Pieker je over je werk?

* Pieker je over je toekomst?

* Pieker je over fouten die je hebt gemaakt die je maar niet los kunt laten?

 

JE BENT NIET DE ENIGE

Weet je dat er heel veel mensen zijn die dit voelen? Je bent gelukkig niet de enige in Nederland. Maar desondanks is het niet leuk en kan dit je leven behoorlijk beïnvloeden. Alle mensen hebben hier weleens last van. Het enige verschil is, is dat sommige mensen het niet meer lukt om eruit te komen, en anderen de tools in handen hebben om het als momenten te ervaren. 

In deze cursus leer ik je die tools. 

Je hoofd is zoals het weer

Je hoofd is zoals het weer en het heelal. Het is de kunst om jou zelf, als persoon, te zien als het heelal. Het heelal is een constante, het is er altijd! En het blijft altijd hetzelfde! 

En de kunst om je gedachtes en gevoelens te zien als het weer. Het weer verandert. Het kan onweren, het kan regenen, de zon kan schijnen. 

Als je leert om jouw piekeren anders te gaan bekijken, en het niet meer te voelen als afhankelijk zoals het weer. Dan zul je daar enorme profijt van hebben voor de rest van je leven! 

 

weet dan dat het anders kan

Stel je eens voor dat…

* Je meer energie overhoudt voor de dingen waarvan je geniet

* Je gevoel niet meer afhankelijk is van wat er in je hoofd afspeelt

* Op dagen dat je gespannen bent of paniekgevoelens hebt, precies weet welke stappen je kunt zetten om jezelf hier doorheen te helpen

* Je veel meer ruimte hebt in je hoofd, waardoor je volledig aanwezig kunt zijn wanneer je tijd doorbrengt met de mensen van wie je houdt

* Je weet hoe het voelt om vertrouwen te hebben in jezelf, in wat je kunt doen, zodat je keer op keer naar dit prettige gevoel terug kunt keren. 

* Je de controle los kunt laten en flexibel kunt omgaan met vervelende situaties in je leven. 

* En last but zeker not least ;-), je krijgt eindelijk een RUSTIG hoofd

Wie ben ik?

Wonend in een klein durpke in Noord-Brabant. Al vrijwel heel mijn leven daar gewoond, met een tussenstop van een halfjaar in Madrid (voor studie) en voor studie in Tilburg. Happily wonend met man en 3 kids. 

Inmiddels meer dan 14 jaar ervaring bij verschillende zorgorganisaties en een particuliere praktijk. Tijd om in oktober 2017 een eigen psychologenpraktijk op te starten, waarin ik als een vis in het water ben. Omdat mijn specialisatie angst- en paniekklachten zijn (waaronder ook hyperventilatie klachten) zie ik doorlopend deze klachten in mijn praktijk en weet ik wat er werkt. 

Ik werk zowel individueel face to face in mijn praktijkruimte in Made als online. Beide met dezelfde goede resultaten heb ik bemerkt. Vanwege de diversiteit in vorm voor elke persoon een passend aanbod. 

Wat ik vooral zie in mijn praktijk zijn mensen die vaak al meerdere dingen hebben geprobeerd om van hun negatieve gedachten af te komen, zoals via Google, of via therapie of een coachingstraject.

Ze hebben geleerd om zichzelf af te leiden, te mediteren, of te relativeren. Ook het leren om positieve gedachtes te formuleren van negatieve gedachtes wordt nogal eens gebruikt.

Echter, bij het inzetten van deze tools, of trucjes beter gezegd, zul je merken dat het vaak maar voor korte duur is. De negatieve gedachten zijn even weg, net als dat je een boemerang weggooit. Maar het komt altijd weer terug, en vaak harder ook (net als de boemerang). Als je één van deze trucjes inzet, dan heb je dus vaak maar voor korte termijn resultaat. 

Als je op de lange termijn resultaat wilt bereiken en op de lange termijn je negatieve gedachten wilt verminderen, is er dus een andere strategie nodig.

En deze strategie is niet samen te vatten in een paar tips.

Het is een methode waarbij je leert op een àndere manier naar je denken te kijken, in plaats van je denken te veranderen. Dit zal de lading van je negatieve denken veranderen, waardoor je op de langere termijn meer rust gaat ervaren in je hoofd. 

Ja

Ik wil graag meer rust in mijn hoofd voor de LANGE termijn

Je kunt meteen na aanmelding starten met de cursus. Er zijn 7 modules die allemaal draaien om gepieker van spanning of zorgen te stoppen, om meer grip te krijgen op je gedachten. Je kunt de cursus op je eigen tempo volgen.

Je krijgt elke dag een mail in je inbox met de tools van die dag en de oefeningen in een werkboek. De cursus kun je op elk moment weer openen en bekijken. 

De cursus is geschikt voor zowel ondernemers als particulieren. Piekeren en in de vicieuze cirkel zitten is iets wat iedereen kan overkomen, of je nu werknemer bent, werkgever of zelfstandige. Je weet niet waar je moet beginnen en je hebt alle tips op internet uitgeprobeerd maar niks lijkt echt te werken. 

De vorm

• Elke module bestaat uit een video of een audio. De video/audio kost je ongeveer 10 minuten per module.

• Daarbij hoort een werkboek met alle lesstof en aanvullende oefeningen, dus je hoeft niet eens zelf aantekeningen te maken.

Aan het einde van de week kun je alle delen bij elkaar voegen en heb je een volledig naslagwerk die je ook kunt gebruiken na de cursus. 

• Elke module heeft ook een challenge als oefening. Die mag je zo uitgebreid doen als je zelf wil. Het kan even snel in je hoofd (1 minuut), of 2 uur van je tijd kosten: hoelang je zelf fijn vindt. Ik adviseer, hoe meer bewust je bent van de challenge, hoe beter je de tools eigen maakt. 

Ik vond de cursus helder, stapsgewijs en herkenbaar met praktische ondersteuning. Rosalie gaf de informatie op een heel natuurlijke manier waardoor voor mij de drempel laag was om mee te doen. 

Anoniem

Je maakt het heel aanschouwelijk en didactisch verantwoord door de diverse werkvormen. Zo komt de lesstof op diverse manieren binnen. Ik zou de cursus zeker aanraden aan anderen. 

Anoniem

Een hele andere benadering dan ik gewend was. Eigenlijk heb ik mezelf gesaboteerd om het piekeren te stoppen kwam ik achter. Ik vond de cursus verfrissend, prettig om te volgen en het heeft me al vele inzichten gebracht in die korte tijd. Het heeft mijn verwachting overtroffen.  

Karlijne de Wit

Deze cursus is beoordeeld door Google reviews op 5 sterren

Ja

Ik wil graag van dat gepieker af

Fijne vorm. Elke dag een mailtje met daarin wat je kunt doen die dag, zodat je er ook echt mee aan de slag gaat. Zo leg je het niet zomaar weg, maar ga je er wel echt mee aan de slag.

Robert

Paar zeer treffende metaforen geleerd die me inzicht hebben gegeven in wat ik nu eigenlijk aan het doen ben. Dit helpt me om anders te kijken naar wat ik in mijn hoofd haal.

S.T.

Makkelijk te volgen en handige tools. Ik blijf ermee oefenen.

Karin

Modules van de cursus

Z

Module 1 Essentiële kennis over lichaam en brein

Deze kennis heb je nodig om te begrijpen waarom we als mens doen zoals we doen. Waarom reageren we altijd op dezelfde manier? En als we het willen veranderen, lukt dat misschien heel eventjes, maar vervallen we toch altijd weer terug naar ons oude patroon. 

En hoe kan het nu dat we als we piekeren, we er vaak in blijven hangen en er moeilijk uit komen. In deze module neem ik je hier in mee en leg ik alles stap voor stap uit aan je. 

~

Module 2 Vermijdingsstrategieën en controle veranderen

In deze module zit het belangrijkste inzicht voor jou verborgen. Hierin neem ik je mee in de strategieën die je tot nu toe hebt gebruikt en waar je waarschijnlijk geen succes mee had. Of in ieder geval alleen op korte termijn. Het vermijden of afleiden van jouw gedachtes werkt namelijk als een boomerang, het is even weg, maar vervolgens komt het weer keihard om je oren gesuist. Dus op lange termijn worden de piekergedachtes alleen maar erger. 

Ik ga je in deze module leren hoe je de controle kunt gaan veranderen.  

A

Module 3 Afstand leren nemen van gedachtes

In deze module neem ik je mee naar hoe ons brein werkt. Zijn onze gedachten controleerbaar? Of is ons brein oncontroleerbaar? Ik ga je laten ervaren hoe ons brein in elkaar zit met onze angstgedachtes. Van daaruit ga ik je vaardigheden leren hoe je meer afstand kunt nemen van deze vervelende gedachtes. Want dit is niet wat je wilt, het versterkt de gevoelens alleen maar helaas. 

Module 4 Nieuwe verbindingen leggen in je hersenen

Hoe ga je nu een oud patroon wat al jaren en jarenlang in je hersenen vastzit veranderen? Dat is niet iets wat je zomaar even doet. Ook dat heb je afgelopen tijd vast ervaren? In 1 op 1 sessies in mijn praktijk komt dit dagelijks aan bod en ga ik jou in deze cursus in meenemen.

z

Module 5 en 6 Aan de slag met oefenen

 In deze twee modules gaan we vooral aan de slag met oefenen. Het is namelijk echt nodig om veel te oefenen, om uiteindelijk de piekergedachtes minder lading te laten krijgen en uiteindelijk te laten verminderen. Ik ga je verschillende oefeningen geven zodat je na deze cursus deze ook kunt blijven gebruiken.

l

Module 7 Een plan maken

Module 7 draait om een plan maken zodat je je nieuwe patroon kunt integreren in je dagelijks leven en je het ook vast kunt houden. Het is belangrijk om je geleerde vaardigheden blijvend te maken. 

Fijn en goed opgebouwde cursus. Gewoon handige en praktische inzichten, met precies voldoende uitleg om er zelf mee verder te gaan. Ook fijn dat je elke dag een mailtje krijgt en niet in één keer het werkboek bijvoorbeeld. Zelf ga je het toch niet zo mooi verdelen denk ik als wanneer je elke dag een stukje verdieping krijgt. Ook heb je naast de dagelijkse cursus nog veel andere dingen en was het dus wel fijn dat de challenges niet te groots waren en de informatie niet te breed. Ik ben absoluut geen lezer, maar door de filmpjes triggerde mij dit wel veel meer om toch te gaan doen.

Ik zou het zeker aanbevelen aan anderen. 

Anniek

Ben er nog volop mee bezig, maar ik merk al wel dat het wat rustiger is in mijn hoofd.

Een ding in de zin van positieve feedback: De prijs kwaliteitverhouding is wat scheef. Je krijgt veel voor weinig geld en daardoor kunnen veel mensen meedoen en dat vind ik perfect!

Anoniem

Start: elk moment

Meteen na aanmelding kun je starten met de cursus. Fijn, want dan kun je meteen aan de slag! Je krijgt dagelijks een mail in je inbox waarin ik je per module meeneem in het verminderen van jouw piekerhoofd.

€ 49,95 (incl. BTW)

[WINTERDEAL] De mini investering voor deze cursus is nu €49,95 en is te betalen via Ideal, Bancontact of creditcard. Ben je een ondernemer? Dan kun je dit als zakelijke kosten opvoeren. Je krijgt een factuur zodat je het fiscaal voordelen geeft.

l

Inhoud

  • 7 modules
  • Werkboek met alle kennis en oefeningen
  • Challenges en oefeningen
  • Mogelijkheid tot Q&A

Cursus inhoud

De inhoud en technieken van de cursus zijn gebaseerd op een combinatie van kennis en tools uit:

  • Neuropsychologie
  • Gedragstherapie
  • Acceptance and Commitment Therapy
  • En gewoon hele lange ervaring in de praktijk

GARANTIE

Gestart met het cursus en niet tevreden?

Als je na het volgen en invullen van de 1e module vindt dat de cursus niet bij je past, krijg je je geld terug. Geen probleem.

meer weten

HEB JE NOG VRAGEN?

Hoeveel tijd kost het me?

Het kost je net zoveel tijd als je er zelf aan wilt spenderen. Je kunt de cursus volgen door elke dag maximaal 10 minuten bezig te zijn met de cursus, maar je kunt er ook 2 uur aan spenderen als je het uitgebreid wilt oefenen.

Ik vind het toch te prijzig

Het is maar net wat het je waard is. Stoppen met gepieker over je angst of zorgen gaat niet vanzelf. Er is geen magisch toverstokje wat maakt dat het over gaat. Je zult er zelf mee aan de slag moeten. De prijs is laag, maar zeker ook niet te laag, want als je helemaal niks investeert ga je er ook niet mee aan de slag is de ervaring. No pain (geld), no gain.

En je krijgt een werkboek waardoor je altijd een naslagwerk hebt om er na de cursus ook nog verder mee te oefenen. 

Wanneer kan ik starten?

Eerder had ik bepaalde startdata van de cursus. Omdat de cursisten aangaven het fijn te vinden om elk moment te kunnen starten, hebben we de cursus zo ingericht dat dit ook kan. Je krijgt na aanmelding dus meteen de eerste cursusdag in je mailbox. Echter, mocht je geen tijd hebben, kun je ervoor kiezen om toch mee te doen. Je krijgt dan namelijk de mails gewoon in je inbox en je houdt toegang tot de video’s en werkboeken, dus je kunt het ook later op een tijdstip wat jou uitkomt volgen.

Ik kan die week niet, wat nu?

Als je deze week niet mee kunt starten, geen probleem. Je krijgt de mailtjes gewoon wel in je inbox, dan laat je ze even voor wat het is, en ga je ze lezen en meedoen met de challenge op het moment dat het uitkomt bij jou in je leven. 

Let wel, zorg dat je er dan wel mee aan de slag gaat. Ik weet zeker dat het voor iedereen weg gelegd is om te groeien en ontwikkeling hierin door te maken en gepieker te verminderen, maar je zult er wel iets voor moeten doen. 

Wat als ik blijf twijfelen?

Als je blijft twijfelen, neem dan vooral even contact met mij op via rosalie@breinfijn.nl en ik bel of mail je zo snel mogelijk terug om jouw vragen te beantwoorden. Ik kan dan met je meedenken of deze cursus past bij de klachten die je hebt. Als je ook een andere diagnose hebt, dan denk ik natuurlijk ook graag met je mee of het past bij jouw situatie.

Heb je nog vragen?